۱۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

بازگشت شهید محسن ساری بعد از ۳۵ سال

بعد از جنگ ایران و عراق بسیاری از کسانی که پیکرشان مفقود شده بود سالها طول کشید که این پیکرها به خانواده شان تحویل داده شود و کسی نفهمید که این انتظارها چقدر سخت بود و خانواده هایی که عزیزان خود را در راه وطن کشته می دیدند ولی هرگز نمی توانستند قبری برای او بیابند که برایش عزاداری کنند چقدر تلخ گذشت. 

Image result for ‫عکس شهدا‬‎

ساخت خلاقانه خانه کودک با نودل! + تصاویر

ساخت خلاقانه خانه کودک با نودل

نودل یکی از غذاهای محبوب مردمان کشور چین است که اخیرا یک مرد جوان که قرار است به زودی پدر شود، دست به کاری جالب و تحسین برانگیزی با استفاده از نودل زد که در تمام رسانه های چینی و مجازی با واکنش های مختلفی روبرو شد. آقای ژانگ که قرار است به زودی پدر شود، اخیرا از تصاویری جالب که نشان دهنده خانه نودلی می باشد، رونمایی کرد.

خانه نودلی

فست فود خانگی کم ضرر

مواد لازم

 

  • فلفل دلمه ای یا فلفل قلمی
  • هویج ابپز شده
  • سیب زمینی
  • سوسیس
  • قارچ
  • ادویه های پاپریکا و اویشن و نمک و فلفل و کاری و مقداری سس تاباسکو سبز

 

مراحل

  1. 1- بعد از اینکه پیاز داغ اماده شد سیب زمینی هارا به ان اضافه میکنیم

    مراحل دستور فست فود خانگی کم ضرر عکس 1

  2.  

مواد غذایی شادی آور

برای شادابی و نشاط خود از این مواد غذایی مصرف کنید.

ضعف عمومی بدن، افسردگی و خستگی از موارد شایعی است که در همه سنین به چشم می خورد که به قطع  علت های مختلفی دارد. کمبود برخی مواد مغذی در بدن که ممکن است به دلیل رعایت نکردن زنجیره غذایی یا دریافت نامناسب مواد غذایی و سوءتغذیه رخ دهد می تواند در ایجاد خستگی و افسردگی افراد مؤثر باشد. مواد غذایی

مواد غذایی

در برخی موارد سوسیس تخم مرغ و کالباس، صبحانه مورد علاقه برخی افراد است، اما نیترات موجود در سوسیس مصرف آنتی اکسیدان را در بدن بالا می برد و ویتامین های A، C و سلنیوم بیشتری برای دفع نیترات از بدن باید مصرف شود و به جای تولید انرژی در صبح باعث کسالت  می شود.

آن هایی که مایلند برای رفع خستگی با خوردن یک ماده غذایی بانشاط شوند توصیه می شود نان های حاوی پروتئین و فیبر مانند نان جو، سوپ جو را مصرف کنند، چرا که جو به دلیل ترکیباتی از کربوهیدرات و پروتئین ماده غذایی خوبی برای رفع خستگی محسوب می شود. عدس هم به دلیل اسیدفولیک بالایی که دارد می تواند به شکل عدسی و عدس پلو مصرف شود و در رفع خستگی بسیار مؤثر خواهد بود.

z095294_

 

مواد لازم و آموزش طرز تهیه شله زرد نذری به همراه تزیین مجلسی شله زرد

مواد لازم و آموزش طرز تهیه شله زرد نذری به همراه تزیین مجلسی شله زرد

شله زرد , طرز تهیه شله زرد , شله زرد نذری , شله زرد مجلسی , عکس تزیین شله زرد

شله زرد یکی از دسر های ایرانی می باشد که در ایران بسیار معروف می باشد و خیلی از افراد در کشورمان حداقل یکبار آن را میل کرده اند این دسر بیشتر در ماه مبارک رمضان درست می شود افراد زیادی در ایران طعم آن را دوست دارند و در مراسم افطاری که برگزار می کنند آن را تهیه می کنند برخی در آماده کردن آن مهارت قابل توجهی دارند و آن را خیلی خوشمزه درست می کنند اما بعضی از افراد هم می گویند که تا بحال نتوانسته اند که آن را بخوبی و بطور دلچسب خودشان تهیه کنند طعم این دسر شیرین می باشد که ممکن است با سلیقه بعضی ها زیاد جور نباشد اما برای برخی هم مورد پسند باشد دستور پخت برای ۴ نفر مناسب است برای اطلاع از آموزش و طرز تهیه شله زرد به این شکل ما را همراهی کنید.

رژیم غذایی و تغذیه سالم برای بیماران سنگ کلیه

تغذیه سنگ کلیه، رژیم غذایی و مواد مغذی برای سنگ کلیه

سنگ کلیه در انواع مختلف رسوبات سختی هستند که درون کلیه ها از نمک های اسیدی ساخته و موجب بروز درد در ناحیه ی کمر و پهلو می شوندکه بسته به نوع سنگ درمان آن نیز متفاوت خواهد بود.تغذیه سنگ کلیه

تغذیه سنگ کلیه

سنگ کلیه به علل متفاوتی مثل سابقه ی خانوادگی و یا تغذیه ی نامناسب به وجود می آید که با توجه به نوع سنگ و شرایط بیمار درمان می شود. سنگهای کلیوی رسوبات سختی هستند که در درون کلیه های شما و از نمک های اسیدی و املاح ساخته می شوند.

سنگ کلیه یک بیماری بسیار شایع است که برای کنترل آن باید غذاهای مفید و مضر برای بیماران سنگ کلیه را شناخت. اینجا سوالی پیش می آید که با رعایت تغذیه می توان سنگ کلیه را درمان کرد و آیا می توانم با تغییر آنچه که می خورم، به جلوگیری از سنگ کلیه کمک کنم؟

در پاسخ باید بگوییم که نقش تغذیه در درمان تمام بیماری ها بسیار اهمیت دارد و علاوه بر این همانطور که در ادامه این بخش از سلامت نمناک خواهیم گفت بیماران سنگ کلیوی تغذیه خاصی دارند که شامل بخور نخورهایی مهم برای آنهاست.

در یکی برای همه همراه ما باشید

تغذیه سنگ کلیه

بهترین تغذیه برای رفع سنگ کلیه

 

انواع داروهای سردرد و عوارض آن ها

انواع داروهای سر درد و عوارض آنها

سردرد از مشکلاتی است که حداقل همگی یک بار آن را تجربه کرده ایم. درد نسبتا شدیدی که به علت های مختلفی ایجاد می شود. معمولا عادت کرده ایم در مواقعی که سردرد به سراغمان می آید به داروهای مسکنی همچون نوافن و ژلوفن رجوع کنیم.دارو سردرد

دارو سردرد

این داروها اگر به طور طولانی مدت استفاده شوند قطعا عوارض خاصی برای فرد مصرف کننده به وجود می آورند. در صورتیکه منشا سردرد بیماری میگرن باشد بهتر است به پزشک متخصص مراجعه شود. در ادامه به معرفی چند نمونه از داروهای درمان کننده سردرد که به قرص سردرد معروف هستند را خواهیم پرداخت و با عوارض احتمالی هر کدام آشنا می شویم.

داروهای سردرد

درد معده از آسودگی تا سرطان !

 معده عضو کلیدی گوارش است. در این عضو است که موادغذایی تحت تأثیر اسیدهای معده  ذخیره و برای سوخت و ساز بدن آماده می شوند هضم موادغذایی بین 2 تا 3 ساعت طول می کشد. به دلایل مختلف و متعددی، برخی موادغذایی بسیار سخت هضم می شوند و باعث مشکلات گوارشی و  درد معده می شوند که اغلب اوقات ریشه عصبی دارد.

امروزه بیماری‎های گوارشی از مشکلات مردم است و بسیاری از افراد از درد معده، سوءهاضمه یا ترش کردن یا  حالت تهوع صبحگاهی, تلخی دهان و … شکایت دارند؛ یکی از مهمترین اصول در درمان بیماری‎ها و پیشگیری از بیماری‎ها پاکسازی اندام‎های گوارشی و کبد است.

بسیاری از مردم برای درد معده یا مشکلات سیستم گواشی خود از درمان‎های خانگی بهره می‎برند و در بسیاری از مواقع این درمان‎ها بسیار موثر است، برخی از افراد بدون اینکه دانشی در زمینه طب سنتی دانشی داشته باشند توصیه‎هایی که از گدشتگان خود رسیده استفاده می‎کنند.

635591856020069572

بیوگرافی فرهاد قائمیان

نام:فرهادفرهاد قائمیان

فرهاد قائمیان

نام خانوادگی:قائمیان

تاریخ تولد:1347

محل تولد:تهران

------------------------

فرهاد قائمیان در سال 1344 در اردبیل متولد شد. او در سال 1371 ﺍولین تجربه بازیگری حرفهﺍی ﺍش رﺍ با فیلم دمرل شروع کرد و تا کنون در فیلمها وسریالهای زیادی ﺍیفای نقش کرده ﺍست.

فرهاد قائمیان

 

او فعالیت هنری خود را از سال 1370 با بازی در فیلمهای کوتاه آغاز کرد و بافیلم دمرل به کارگردانی یدالله صمدی به سینمای حرفه ای راه یافت.

بهترین مکان ها و جاذبه های گردشگری کشور قطر + تصاویر

اطلاعات کلی کشور قطر و معرفی جاذبه گردشگری قطر

پایتخت:  دوحهجاذبه گردشگری قطر

جاذبه گردشگری قطر

نوع حکومت:  سلطنت مطلقه

مذهب:  اسلام سنی وهابی (98%)

زبان رسمی:  عربی

واحد پول:  ریال قطر

امید طول عمر:  70سال

جمعیت:  840,290 نفر (July 2004 est.)

جاذبه گردشگری قطر

خواص و مضرات “زرده تخم مرغ” روی بدن و مو

زرده تخم مرغ چه خواص و چه مضراتی دارد؟

تخم مرغ حاوی انواع مواد مغذی مهم و حیاتی است که اکثر افراد آن را در برنامه غذایی خود دارند و مرتب مصرف می کنند. البته میزان مصرف تخم مرغ در افراد متغیر است.خواص زرده تخم مرغ

خواص زرده تخم مرغ

خواص زرده تخم مرغ

خواص و تاثیرات زرده تخم مرغ

تخم مرغ دارای سه قسمت جداگانه؛ پوسته، سفید و زرده است. زرده تخم مرغ قسمتی از تخم مرغ است که رویان در حال رشد را تغذیه می کند. به عنوان یک غذا، زرده منبع عمده ای از ویتامین ها و مواد معدنی است. ترکیبات زرده حاوی چربی و کلسترول و در حدود یک پنجم پروتئین است.

هنگامی که یک تخم مرغ خام را باز می کنید، زرده، به شکل یک بخش دایره ای است و سفیده هم دور تا دور زرده و به صورت محافظی برای جنین رو به رشد ، قرار گرفته است. زرده و سفیده تخم مرغ هر یک دارای فواید زیادی برای بدن هستند که در این مطلب به خواص زرده ی آن می پردازیم. 

23 فایده و خاصیت شگفت انگیز مصرف “زنجبیل” + عوارض

تمام خواص، فواید و عوارض زنجبیل ، عضو برتر نسخه های درمانی طب سنتی

زنجبیل به عنوان ادویه ی آشپزی و دارویی در بسیاری از فرهنگ های سنتی مورد استفاده بوده است. آن هم چنین گیاهی قدرتمند با فواید سلامتی متعدد است. این بخش از سلامت نمناک را حتما بخوانید تا بیشتر در مورد زنجبیل و نحوه استفاده از زنجبیل برای سلامتی یاد بگیرید.زنجبیل

زنجبیل

زنجبیل چیست؟

زنجبیل نوعی ادویه از ریشه گیاهان Zingiber officinale است . عموما در آشپزی در بسیاری از غذاهای آسیایی، دارو های گیاهی و خاورمیانه به کار می رود زنجبیل از شاخه کورکومین است این روش عموما برای درمان مشکلات روده و معده مفید و غذایی عالی برای افرادی که رژیم بدون لکتین دارند محسوب می شود ، زنجبیل هم چنین ممکن است به عنوان مسکن و به عنوان درمانی برای اختلالات سلامتی مورد استفاده قرار گیرد و زنجبیل اثرات ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد.

 

تاریخچه پیدایش جهان هستی

یدایش جهان هستی و مراحلی که گذرانده است یکی از پرسش های دیرین بشریت بوده و هست.

هر گاه انسان به آسمان پر ستاره، کوهها، دریاها و. . . خیره می شود با خود می اندیشد که چه کسی و چگونه اینها را بوجود آورد و چه دوران ها و مراحلی را گذارنده است.

در این رابطه ادیان الهی، فلاسفه و متخصصان کیهان شناس و زمین شناس اظهار نظرهائی کرده اند که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

تاریخچه پیدایش جهان هستی

خواص و فواید کنجد برای هرچی فکرشو بکنید

خواص کنجد برای سلامت بدن ، زیبایی پوست و مو ، درمان بیماری ها و تناسب اندام

دانه های کنجد ممکن است که کوچک باشند اما مزایای زیادی برای سلامتی دارند. دانه کنجد از گیاه کنجد گرفته شده است و یکی از قدیمی ترین گیاهان روغنی در جهان محسوب می شود. بسیار مقاوم است و میتواند در انواع شرایط آب و هوایی رشد کند. این دانه ها بسیار کوچک هستند، حدود 2 میلی متر عرض و 3 تا 4 میلی متر طول دارند.خواص کنجد

خواص کنجد

در اصل آنها بومی هند و قسمتی از آفریقا بوده اند ، اگر چه اکنون بسیاری از کشور های دیگر نیز آنها را به خوبی کشت میکنند. اگر چه این دانه ها روغنی است، اما محتوای چربی آنها تا حد زیادی سالم است به همین دلیل یکی از روغن های سالم برای پخت و پز در سراسر جهان استفاده میشود. دانه های کنجد را میتوان بدون پوست یا با پوست تهیه کرد.

ارزش تهیه دانه های کنجد:

دانه های کنجد بسیار مغذی هستند، تنها 100 گرم از این دانه ها میتوانند 573 کیلو کالری انرژی داشته باشند ، علاوه بر این آنها چنانچه در بخش سلامت نمناک می خوانید همچنین حاوی تقریبا 50 گرم چربی است که حدود 85 درصد چربی های سالم هستند. این دانه ها همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین B6، تیامین، نیاسین، کلسیم، مس، منیزیم، آهن و فسفر هستند.

ارزش غذایی کنجد:

اول از همه کنجد حاوی سسامولین و سسامیناند، دو فنول مهم با اثرا مفید بر سلامت انسان است. این دو فنول به درمان بسیاری از بیماری ها کمک میکند، به عنوان مثال سطح کلسترول و فشار خون را کاهش میدهد.

مطالعات حیوانی نشان میدهد که جذب ویتامین E را افزایش میدهند و کبد را از آسیب های رادیکال محافظت میکند.

 فواید کنجد و خاصیت کنجد

معجزه ماست یونانی در کاهش وزن

ماست یونانی به لاغر شدن شما کمک می کند

به تازگی ماست یونانی میان مردم محبوبیت بسیاری پیدا کرده است و در بیشتر سوپرمارکت ها می توان آن را پیدا کرد. این ماست، غلیظ، خامه ای و سرشار از پروتئین است که با خوردن آن می توانید کاهش وزن پیدا کنید.در این بخش شما را با این خاصیت ماست یونانی بیشتر آشنا می کنیم.ماست یونانی

با خوردن ماست یونانی لاغر شوید

ماست یکی از خوراکی های پر مصرف به خصوص در شرق و آسیا است. این لبنیات پرخاصیت در انواع و اقسام مختلف در دسترس است و با آن غذاهای بسیاری می توان تهیه کرد. اما در حال حاضر چندین مدل ماست وجود دارد که هر کدام یک یا چند نوع خاصیت را در بر می گیرند و می توانند ویژگی های خاص خود را داشته باشند. ماست یونانی یکی از انواع ماست ها است که چند سالی است در ایران مورد استفاده قرار می گیرد. بد نیست بدانیم که ماست یونانی چه خواصی دارد که می تواند بهترین نوع ماست برای مصرف روزانه باشد؟

خواص ماست یونانی چیست ؟ 
ماست ها به روش های مختلفی تهیه می شوند. هنگامی که در یونان ماست تهیه می شد چندین خاصیت مثبت در روند تهیه آن رعایت شد که خواص آن را افزایش داد. در روند تهیه ماست یونانی مخمر از آن خارج می شود و همین امر سبب می شود که ماست شکل غلیظ تر و چسبنده تری داشته باشد و این که ماست طعمی ملایم تر و سبک تر نسبت به سایر ماست ها دارد. حذف مخمر و لاکتوز اضافی از ماست یونانی سبب می شود که دو برابر بیشتر پروتئین خود را حفظ کند و کربوهیدرات ها و قند و سدیم موجود در آن به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند .

ماست یونانی

افراد چاق ماست یونانی بخورند 
بسیاری از مردم ماست یونانی را به عنوان یک جایگزین پروتئین قرار می دهند به خصوص افراد گیاه خوار یا افرادی که ترجیح می دهند پروتئین حیوانی کمتری مصرف کنند از پروتئین موجود در این ماست بهره مند می شوند. با توجه به میزان کالری ماست یونانی می توان گفت که این ماست بهترین گزینه برای افرادی است که اضافه وزن دارند. در هر 100 گرم ماست یونانی 60 کالری وجود دارد. ماست های معمولی مواد معدنی کلیدی رایج را کم دارند اما خوشبختانه نوع کم چرب ماست یونانی یک غذای خوشمزه و سالم برای افرادی است که از خوردن ماست های چرب و چاق کننده دوری می کنند و نگران اضافه وزن خود هستند .

آموزش حذف اکانت تلگرام (DELETE ACCOUNT TELEGRAM)

آموزش حذف اکانت تلگرام:


تلگرام از جمله پیام رسان های می باشد که شاید علاوه بر اینکه باید گفت طرفداران زیادی دارد بسیاری از افراد وابسته اند ! حداقل می توان میزان صداقت این حرف را از کشور خودمان بررسی کنیم که قطعا این را متوجه خواهیم شد که استدلال مناسبی داشته ایم.حذف اکانت تلگرام

delete account telegram ، حذف اکانت تلگرام

لذت بخش ترین تیرامیسو به همراه طرز تهیه خوشمزه آن

روش درست کردن تیرامیسو

تیرامیسو یک دسر مدرن ایتالیایی است و از زمانی که در دهه 50 اختراع شد همه دنیا را شیفته خود کرده است. وقتی مواد اولیه و طرز تهیه آن را در این بخش از آشپزخونه نمناک ببینید، متوجه می شوید سخت نیست درست کردن تیرامیسو اصلا سخت نیست باید صبر داشته باشید، اما به قدری خوش مزه است که خواهید دید ارزش این تلاش را دارد.تیرامیسو

تیرامیسو

 

طرز تهیه تیرامیسو خوشمزه