بهترین زمان مصرف میوه


گفتنی است بسیاری از کارشناسان تغذیه بر این باور هستند که بعد از خوردن غذا نباید بلافاصله میوه خورد چرا که این کار خود می تواند روند هضم غذا را با مشکل مواجه کند به

 گونه ای که در دراز مدت می تواند عاملی برای ایجاد بیماری های گوارشی نیز شود با این اوصاف بهترین زمان برای مصرف میوه قبل از غذا و با معده خالی می باشد.


به طور کلی باید در نظر داشت که مصرف میوه با معده خالی خود می تواند تاثیر بسزایی در عدم ابتلا به بسیاری از بیماری ها و عارضه ها مانند سفیدی مو، تاس شدن، عصبانیت و گودی‌های سیاه زیر چشم شود.


از سوی دیگر باید خاطرنشان کرد که مصرف میوه های پخته شده نیز چندان توصیه نمی شود چرا که با این کار هم ویتامین میوه از بین خواهد رفت و هم این که مصرف میوه پخته می تواند عاملی برای ابتلا به برخی از بیماری‌های گوارشی نیز شود  اما این در حالی است که باید  در این مجال باید یادآور شد افرادی که دارای ناراحتی های گوارشی هستند تنها می‌توانند از میوه های پخته شده استفاده کنند.


بدیهی است که استفاده از آبمیوه های بسیار غلیظ نیز هرگز توصیه نمی شود چرا که این کار نیز خود می تواند عاملی برای بروز بیماری های گوارشی باشد همچنین باید یادآور شد که در صورت تمایل  به استفاده از آبمیوه  باید آن را به گونه ای نوشید که آب میوه با بزاق دهان ترکیب شود و بعد به معده برسد در غیر این صورت احتمال بروز بیماری‌های گوارشی وجود دارد.


آنچه مسلم است مصرف میوه های تازه خود می تواند عاملی برای کاهش وزن و یا افزایش ایمنی بدن باشد اما این در حالی است که اگر میوه با معده خالی مصرف نشود خود می تواند عاملی برای افزایش وزن باشد.


شایان ذکر است که برای دفع سموم بدن می توان روزه میوه گرفت تا از این طریق هم پوستی شفاف داشته باشید و هم اینکه سیستم ایمنی بدن خود را نیز تقویت کنید برای استفاده از این روش  می توانید به مدت ۳ روز تنها میوه استفاده کنید .


در پایان باید خاطر نشان کرد که مصرف میوه خود می تواند تاثیر بسزایی در سلامت پوست ، کلیه قلب و همچنین مانعی برای ابتلا به انواع سرطان‌ها داشته باشد.

منبع: سلام نو