۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

نحوه ی خشک کردن گوجه فرنگی و کاربرد آن در آشپزی

خشک کردن گوجه در فر
یک روش دیگر خشک کردن گوجه در فر است. گوجه ها را از وسط به دو نیم کرده و روی آنها نمک پاچیده و در سینی فر روی حرادت ۱۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۸ ساعت قرار میدهیم تا خشک شوند. گوجه ها را در شیشه ای تمیز ریخته کمی سیر تازه لابه لای آنها گذاشته و با روغن پر میکنیم. اگر روغن زیتون در دسترس دارید که چه بهتر. در بوفه ایتالیائی که دستور چند غذا رو داده بودم باید دیده باشین که از گوجه فرنگی خشک زیاد استفاده شده بود ودر ضمن هر نوع سالادی هم که تهیه میکنید میتوانید این گوجه ها را اضافه کنید. معمولا در خیلی غذاهای ایتالیائی و اسپانیائی گوجه خشک زیاد مصرف میشود.

مواد غذایی که موجب سقط جنین می شوند

برنامه غذایی زنان باردار به دلیل حفظ سلامت جنین و مادر با دقت بیشتری تنظیم می شود. در بین مواد غذایی دسته ای از خوراکی ها جزو مواد غذایی سقط کننده جنین هستند که نباید مصرف شوند. مواد غذایی سقط جنین را می شناسید؟ شما خانم باردار که همه کار برای سلامتی جنین خود انجام می دهید برای حفظ آن و جلوگیری از سقط جنینتان باید در مصرف برخی از مواد غذایی بسیار محتاط عمل کنید ، مواد غذایی و خوردنی هایی که در این بخش از نمناک به طور کامل خواهیم گفت.

“پیتزا کالباس خانگی” به سبک فست فودها

 

مواد لازم برای پیتزا کالباس خانگی
کالباس خانگی :200 گرم
قارچ های اسلایس شده :3 عدد متوسط
پنیر پیتزا:200 تا 300 گرم
فلفل دلمه ای خرد شده:1 قاشق غذاخوری
سس قرمز :2 قاشق غذاخوری
پودر آویشن :1 قاشق چای خوری
فلفل سیاه :نصف قاشق چای خوری

دسر آناناس

چند نکته :

اول بگم اگه قالب این شکلی نداشتید هیچ اشکالی نداره قالبتون رو چرب کنید کف قالبتون کمپوت آناناس بچینید روش یکم ژله آناناس بریزید نیم بند شه بعد بقیه ژله آناناستون رو بریزید روش بعد از اینکه یه مقدار بست (کامل سفت نشه) دسر خنک شده رو بریزید روی اون.