ماست یونانی به لاغر شدن شما کمک می کند

به تازگی ماست یونانی میان مردم محبوبیت بسیاری پیدا کرده است و در بیشتر سوپرمارکت ها می توان آن را پیدا کرد. این ماست، غلیظ، خامه ای و سرشار از پروتئین است که با خوردن آن می توانید کاهش وزن پیدا کنید.در این بخش شما را با این خاصیت ماست یونانی بیشتر آشنا می کنیم.ماست یونانی

با خوردن ماست یونانی لاغر شوید

ماست یکی از خوراکی های پر مصرف به خصوص در شرق و آسیا است. این لبنیات پرخاصیت در انواع و اقسام مختلف در دسترس است و با آن غذاهای بسیاری می توان تهیه کرد. اما در حال حاضر چندین مدل ماست وجود دارد که هر کدام یک یا چند نوع خاصیت را در بر می گیرند و می توانند ویژگی های خاص خود را داشته باشند. ماست یونانی یکی از انواع ماست ها است که چند سالی است در ایران مورد استفاده قرار می گیرد. بد نیست بدانیم که ماست یونانی چه خواصی دارد که می تواند بهترین نوع ماست برای مصرف روزانه باشد؟

خواص ماست یونانی چیست ؟ 
ماست ها به روش های مختلفی تهیه می شوند. هنگامی که در یونان ماست تهیه می شد چندین خاصیت مثبت در روند تهیه آن رعایت شد که خواص آن را افزایش داد. در روند تهیه ماست یونانی مخمر از آن خارج می شود و همین امر سبب می شود که ماست شکل غلیظ تر و چسبنده تری داشته باشد و این که ماست طعمی ملایم تر و سبک تر نسبت به سایر ماست ها دارد. حذف مخمر و لاکتوز اضافی از ماست یونانی سبب می شود که دو برابر بیشتر پروتئین خود را حفظ کند و کربوهیدرات ها و قند و سدیم موجود در آن به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند .

ماست یونانی

افراد چاق ماست یونانی بخورند 
بسیاری از مردم ماست یونانی را به عنوان یک جایگزین پروتئین قرار می دهند به خصوص افراد گیاه خوار یا افرادی که ترجیح می دهند پروتئین حیوانی کمتری مصرف کنند از پروتئین موجود در این ماست بهره مند می شوند. با توجه به میزان کالری ماست یونانی می توان گفت که این ماست بهترین گزینه برای افرادی است که اضافه وزن دارند. در هر 100 گرم ماست یونانی 60 کالری وجود دارد. ماست های معمولی مواد معدنی کلیدی رایج را کم دارند اما خوشبختانه نوع کم چرب ماست یونانی یک غذای خوشمزه و سالم برای افرادی است که از خوردن ماست های چرب و چاق کننده دوری می کنند و نگران اضافه وزن خود هستند .


ماست یونانی یک جایگزین بسیار مناسب برای چربی ها و وعده های غذایی خاص مانند کره و پنیر، به خصوص پنیر خامه ای است. طعم ماست یونانی یک طعم منحصر به فرد و ویژه است. به این معنا که می توان از این ماست به عنوان یک طعم دهنده در غذا نیز استفاده کرد. یا این که همراه با کمی سبزی خام یا ادویه جات آن را میل کرد. در ضمن ماست یونانی را با ضرر بسیار کمتر می توان جایگزین خامه ترش یا پنیرهای چرب کرد .

 

ماست معمولی شما را چاق می کند 
ماست معمولی به دلیل این که میزان لاکتوز و مخمری که در روند تولید آن وجود دارد، کمی رقیق تر و سبک تر است. ماست های معمولی سدیم و قند و کربوهیدرات بسیار بیشتری دارند. ماست معمولی به طعم و مزه خاصی تولید نمی شود و مزه ترشی دارد که به دلیل محتوای قند و کالری افزوده شده می باشد. از لحاظ کالری ماست معمولی به طور عادی در هر 100 گرم 95 کالری دارد. این نوع ماست ها با مخلوط شدن با دیگرمواد غذایی مانند مرغ، کیک و میوه و . . . نیازمند یک طعم یا سس می باشند که منجر به بالا رفتن قند خون و چربی خواهند شد .هنگامی که برای خرید می روید به دلیل تنوع ماست ها شاید دچار سردرگمی شوید. اما بدانید ماستی که بتواند مواد مغذی بیشتری به بدن شما برساند و عوارض کمتری داشته باشد و همچنین در کاهش وزن به شما کمک کند، در الویت قرار می گیرد .

 

ماست یونانی

آشنایی با خواص مهم ماست یونانی در کاهش وزن

خوردن ماست یونانی باعث روان تر شدن سیستم گوارشی می شود

ماست یونانی به علت پروبیوتیکی که دارد باعث روان شدن سیستم گوارشی شما می شود. این جانوران کوچک میکروسکوپی مفید را می توان بصورت طبیعی در ماست یونانی یافت و به علت تسهیل مقاومت لاکتوز، یبوست ، اسهال و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) ، باعث راحتی معده شما می شود.

 

خوردن ماست یونانی به شما برای مدت زمان طولانی احساس سیری می دهد

طبق مقاله ای که در مجله ی تغذیه (Appetite) چاپ شده است، خوردن ماست یونانی به عنوان یک عصرانه، احساس گرسنگی کاذب را از بین می برد .شرکت کنندگان این آزمایش در طی 3 روز متمادی و 3 ساعت بعد از صرف ناهار، برای عصرانه ماست یونانی با تنوع پروتئین ها میل می کردند .

گروهی از افراد که ماست یونانی با بالاترین پروتئین ( 24 گرم در هر وعده) مصرف می کنند، گزارش دادند که احساس سیری بیشتری دارند و تا یک ساعت بیشتر از گروهی که ماست با پروتئین کمتر می خوردند احساس گرسنگی نمی کردند . ماست یونانی بدون چربی ارزش غذایی یکسانی با ماست پر چرب دارد و تنها مقدار کالری کمتری دارد .

در حالیکه متخصصان تغذیه به شما اخطار می دهند که غذا های کم چرب در مقایسه با پر چرب خطر بیشتری دارند، اما در ماست یونانی استثنا وجود دارد .اگر شما مقدار کالری دریافتی تان را حساب می کنید، بهتر است از خوردن ماست یونانی با صفر درصد چربی استفاده کنید. ماست یونانی مقدار قابل مقایسه ای از پروتئین ها، قند، پروبیوتیک و کلسیم و مقدار کمی کالری دارد. طبق مطالعه ای که در مجله ی علوم لبنیاتی به چاپ رسیده است، ماست پرچرب غلیظ تر از ماست کم چرب و بدون چربی است .

 

منبع : edosa.ir