کیوان ساکت در سال 1340 در شهر مشهد چشم به جهان گشود. والدین او نه تنها تحصیلات عالی داشتند، بلکه به هنر نیز بسیار علاقه‌مند بودند. مادر او که مدیر یکی از دبیرستان‌های مشهد بود، در جوانی آکاردئون می‌نواخت و به نقاشی نیز علاقه مند بود و همین علاقه باعث شد تا کیوان خردسال را برای آموزش طراحی و نقاشی رنگ روغن، نزد اساتید مطرح آن زمان، همچون استاد صادق پور و استاد پیراسته بفرستد. پدر او نیز به ادبیات ایران بسیار مسلط و جد پدری او نیز شاعر بود. نام خانوادگی آنها نیز برگرفته از تخلص شعری جدش است. 

Image result for ‫کیوان ساکت‬‎

وی اولین درس‌های موسیقی را در کارگاه موسیقی کودکان و نوجوانان از دایی خود، استاد منوچهر زمانیان (از شاگردان استاد وزیری) و در دو تابستان پیاپی نزد حمید متبسم فرا گرفت.

در سال 1369 به دعوت زنده‌یاد پرویز مشکاتیان به‌عنوان نوازنده‌ی تار، به گروه عارف دعوت شد و حاصل این همکاری آثاری نظیر "افشاری مرکب"، "افق مهر"، "وطن من" و "مقام صبر" هستند.

 

کیوان ساکت در سال 1375 ارکستر وزیری را تاسیس، و از آن زمان تا کنون کنسرت‌های فراوانی را با این ارکستر در داخل و خارج از کشور برگزار نمود.

او در سال 1380 در نامه‌ای به‌طور رسمی از طرف خسرو ملاح، به‌عنوان دبیر بنیاد فرهنگی-هنری وزیری برگزیده شد و تا به امروز کوشش بی‌وقفه‌ای در راستای احیای آثار گم‌شده و از دست‌رفته‌ی این بنیاد انجام داده است.

آثار صوتی منتشر شده:

جامه دران، سبکبال، ای وطن، آشنایی با آواز دشتی، فسانه، دیدار شرق و غرب(مرغ سحر)، قاصدک، باران، بی کاروان کولی، شرق اندوه، شبی با خورشید، یادگار خون سرو، زندگی، نغمه مهر، آن سوی آب و گل، نای شکسته، شهر بی صدا، رقص انگشتان، می تراود مهتاب، کی می رسد باران.

تألیفات:

1-  بیائید تار و سه تار بنوازیم  در 10 جلد

2-   ده تمرین

3-   سبکبال

4-  چرخ نیلوفری

5-   در سایه سار بید

6-   حرکت دائمی

7-  هشت آهنگ معروف جهان

8-  با موج تا کرانه