انکر تکست چیست ؟

پیش آمده است که بخواهید لینکی بسازید و برای اینکه کاربر را برای مقصود لینک خود مشخص کنید یک کلمه انتخاب کنید ، به عنوان مثال " اینجا کلیک کنید " ، شما به دنبال این هستید که وقتی یک لینک را درجایی قرار می دهید یک متن برای آن بگذارید تا کاربر متوجه آن بشود که هنگام کلیک بر روی لینک بر چه صفحه ای فرود خواهد آمد.

پس در واقع انکرتکست جزئی از لینک است که نمایش آن باعث درک بهتر یوزر از لینک خواهد شد.

چند نوع انکرتکست داریم ؟

انکرتکست در انواع مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم نمود:

انکر تکست با نام برند یا شرکت(Branded Anchors)

در این نوع انکرتکست معمولا لینک به صفحه اصلی با نام شرکت یا سایت و برند استفاده می شود.

در این نوع پیوند ها متن به شکل توصیفی از برند و یا اینکه با اسم خود برند ثبت می شود که معمولا به صفحات اصلی سایت ها منتقل می شود.

به عنوان مثال :کارگاه فناوری

انکر تکست با آدرس url

از این نوع انکر تکست مشخص است که لینک به صورت کامل و بدون متن ثبت می شود.

مثال:http://namnak.com

انکر تکست روی کلمه کلیدی (Brand + keyword Anchor)

در این نوع انکرتکست متن لینک همان کلمه کانونی یا کی ورد صفحه انتخاب می شود به عنوان مثال اگر صفحه در رابطه با راه های درمان سرماخوردگی باشد متن لینک سرماخوردگی خواهد بود.

انکر تکست بنر یا عکس (Image Anchors)

در این انکرتکست ها می توان به بنر های تبلیغاتی اشاره کرد که بر روی یک تصویر و یا یک بنر گیف لینک اعمال می شود.

انکر تکست هم خانواده یا همان LSI ها

گاها استفاده مکرر از کلمات کلیدی به عنوان انکرتکست می تواند از نظر سئویی مفید نباشد برخی اوقات می توان از کلمات کلیدی مترداف و یا همسان هایی را استخراج کرد که در این نوع می توان به همان مثال سرماخوردگی اشاره کرد که می توان از انکرتکست های درمان سرماخوردگی و یا رفع سرماخوردگی استفاده کرد.

انکر تکست لانگ تیل (Long Tail Anchors)

این نوع انکرتکست همانند تیتر های صفحات می باشد که به صورت جمله ای ثبت می شوند.

در رپورتاژ آگهی از چه انکر تکستی استفاد شود ؟

معمولا در لینک سازی های خارجی سایت به سئو کاران توصیه می شود که مبنای کار را فقط یک نوع انکر تکست قرار ندهند بلکه سعی کنند از انواع متن لینک ها به صورت بهینه استفاده کنند.

انکرتکست و جریمه‌های گوگل

یکی از دلایل اهمیت انکرتکست برای SEO، مربوط به پیوندها می‌باشد. در ادامه نحوه‌ی ارتباط این دو، به‌سادگی توضیح داده‌شده است.
همواره پیوندهای ورودی با یکلینک ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عامل ها در رتبه بندی موتور جستجو مطرح می‌شود.
الگوریتم‌های موتور جستجو، پیوندهایی را که از بک سایت به سایت دیگری اشاره دارند، به‌عنوان<رأی اعتماد> در نظر می‌گیرد. در رتبه‌بندی SERPS، وب‌سایت دارای بک لینک از سایت‌های دیگر بالاتر از وب‌سایت‌های بدون بک لینک (پیوندهای ورودی از سایت‌های دیگر) است.
روند ترویج وب‌سایت شما در سایت‌های دیگر، برای به دست آوردن بک لینکهایبیشتر، SEO خارجی نامیده می‌شود.
یکی از عوامل تأثیرگذار در اعتبار لینک، انکرتکست است. زیرا انکر پیوند ورودی، برای رتبه‌بندی کلمات کلیدی صفحه، سرنخ بزرگی به موتورهای جستجو می‌دهد.

برای فهم بهتر در ادامه مثالی ارائه‌شده است:
SEO Courses
زمانی که خزنده موتور جستجو این لینک را پیدا می‌کند، متوجه 2 مسئله می‌شود:

وب‌سایت A وب‌سایت B را تائید می‌کند، به همین دلیل با افزودن پیوند، آن را ارجاع می‌دهد
صفحه بخصوصی در وب‌سایت B در مورد دوره‌ آموزش سئو است
بسیار خوب، تاکنون همه‌چیز طبق دستورالعمل‌ها انجام‌شده است (همان‌طور که در بالا توضیح داده شد).
مشکلات زمانی شروع می‌شود که:

وب‌سایت A به دلیل اضافه کردن پیوند، از وب‌سایت مقصد پولی دریافت کرده است
محتوای وب‌سایت A مرتبط با آموزش یا دوره‌های SEO نیست
برای بهینه‌سازی انکرتکست، وب‌سایت A همواره به وب‌سایت‌های دیگر پیوند خارجی می‌دهد.
وب‌سایت A و وب‌سایت B برای تبادل لینک توافق کرده باشند
وقتی گوگل متوجه غیرطبیعی بودن لینک می‌شود، برای هردو سایت جریمه و مجازات در نظر می‌گیرد و یا از ارزش لینک ها کم می‌کند و آن‌ها را نادیده می‌گیرد.