یکی از مهم ترین شاخص های آشنایی با فرهنگ هر کشور فرهنگ غذایی آن کشور است. بهتر است قبل از سفر به هر کشوری درمورد معروف ترین غذاهای آن اطاعاتی داشته باشید. در این مطلب بهترین و معروف ترین غذاهای عربی را در دبی و عمان معرفی می کنیم.

Image result for بهترین غذاهای عربی در عمان و دبی

غذاهای محلی عمان

عمانی های غذاهای عجیب و خوشمزه ای دارند که نمی توانید بدون چشیدن این غذاهای عربی عمان را ترک کنید. در ادامه خوشمزه ترین غذاهای محلی عمان را معرفی می کمنیم.

در یکی برای همه همراه ما باشید

 

کباب شووا

نام دیگر این غذا قوزی است که معمولا برای مناسبت های خاص استفاده میشود مثل عید فطر و … . در واقع کباب شووا یک نوع کباب بره است که مراحل پخت آن بسیار زمان بر استف و معمولا در عمان این غذا را برای روز اول عید آماده میکنند و در روز دوم و سوم عید میخورند. مراحل کباب کردن آن به این گونه است که ابتدا گوشت بره، شتر و یا بز را با ادویه های مختلف طعم دار میکنند و بعد داخل برگ موز یا نخل میپیچند و بعد داخل تنور سنگی قرار میدهند و به مدت دو روز آرام آرام کباب میکنند. این روش کباب کردن عجیب به نظر میرسد ولی همین روش باعث شده که گوشت طعم فوق العاده بگیرد.

مجبوس

این غذا به نام های دیگری شامل کبسا و مکبوس شهرت دارد و طرفداران زیادی داخل کشور های همسایه دارد. خاستگاه اصلی این غذا عربستان است سپس در بسیاری از کشور های عربی حاشیه خلیج فارس و دریای عمان میتوانید غذای مجبوس را امتحان کنید. مراحل تهیه مجبوس: ابتدا گوشت را با پیاز و سیر مبپزید تا کاملا پخته شود و بعد ادویه های مختلف را به آن اضافه کنید و بعد با برنج آبکش شده ترکیب و دم کنید.

هریس

غذا تقریبا شبیه حلیم خودمان است و برای مناسبت های خاص تهیه میشود. غذای هریس از ترکیب مواد گندم و گوشت تهیه میشود که با حرارت کم و در زمان طولانی پخته  و با یکدیگر ترکیب میشوند. هریس را همراه با یک سس مخلوط سرو میکنند.

حلوا

کمی با حلوای ما تفاوت دارد و جزو معروف ترین دسرهای کشور عمان است. مواد استفاده شده در این حلوا شکر، عسل، گلاب، تخم مرغ و ادویه ها و مغزیجات مختلف است که معمولا با قهوه و خرما سرو میشود. در کشور عمان برای مهمان نوازی و در نهایت احترام و پذیرایی از مهمان معمولا قهوه و حلوا در کنار هم قرار دارند و همچنین حلوارا داخل ظرفی بزرگ سرو میکنند و چند قاشق هم در آن میگذارند تا هر ممانی بتواند به اندازه دلخواهش حلوا بردارد و با قهوه میل کند.

نان عمانی

این نان انواع مختلفی دارد که یک نوع از آن به این گونه است که ظاهرش گرد، بزرگ و ضخیم است و یک مدل دیگر آن گرد اما کوچک تر و برشته تر. مردم کشور عمان معمولا نان را در خانه هایشان میپزند اما این نان هارا میتوان از نانوایی ها هم تهیه کرد. معمولا در رستوران های عمان اکثر غذاها را با این نان سنتی سرو میکنند.

غذاهای معروف دبی

دبی یکی از بهترین مقاصد سفر در پاییز است. در مطلب دیگری نیز بهترین رستوران های دبی را معرفی کرده ایم. در این شهر می توانید بهترین غذاهای خیابانی دبی را تست کنید.و همچنین بهترین غذاهای عربی، لبنانی و خاورمیانه ای را در این شهر توریستی و هتل های لوکس دبی امتحان کنید.

قوزی

این غذا یکی از بهترین غذاهای عربی است که طرفداران زیادی دارد به همین دلیل جزو غذاهای معروف دبی است. در پخت غذای قوزی از گوشت گردن گاو استفاده میشود که به نوعی خوراک گوشت است. این غذارا میتوان با برنج هم خورد ولی به تنهایی یک غذای کامل محسوب میشود . این غذای خوش طعم پخته و همچنین به سیخ کشیده میشود و سرو آن با گوجه و فلفل دلمه است، قوزی سیخ های مخصوص به خودش را دارد ولی اگر سیخ های مخصوص خودش هم نبود میتوان از سیخ های معمولی استفاده کرد. بریان قوزی را میتوان علاوه بر برنج با دانه های روغنی و سبزیجات سرو کرد.

مواد لازم برای پخت قوزی: گوشت بره، دانه های روغنی، سبزیجات تازه، ادویه، روغن زیتون

شتر شکم پر

این غذا به دلیل اندازه اش در کتاب گینس ثبت شده است و یکی از غذاهای عربی است که در خاورمیانه بسیار شاهکار است . گوشت شتر در میان وعده ها و حتی در پیتزاهای شهر دبی پیدا میشود. برای پختن این غذا گوشت شتر خوب باید مزه دار شود و بعد از مدتی کمی باید کبابی شود تا حالت سفتی به خود بگیرد، بعد ازاینکه کمی خنک شد داخل آن را با موادی شامل سبزیجات، ترشیجات، گردو و بادام پر کنید و دوباره کمی آن را کبابی کنید تا آماده شود.

مواد لازم برای پخت شترشکم پر: گوشت شتر، روغن زیتون، گردو و بادام، کره، ادویه، هویج، سیب زمینی، سبزیجات، ترشی های عربی.

هوموس

در فرهنگ خاورمیانه یک سس مشهور است، به عنوان پیش غذا و با نان پیتا سرو میشود. ماده اصلی این غذا نخود و سیر است و به قدری قوی است که میتوان به عنوان غذای کامل از آن استفاده کرد.

مواد لازم برای پخت هوموس: ارده، آبلیمو، نخود، سیر، روغن زیتون و نمک

تبوله

یک نوع سالاد است که مورد توجه کشورهای عربی است که به عنوان پیش غذا یا همراه با غذا سرو میشود. در دبی بیشتر غذاها با گوشت تهیه میشود و تبوله غذای محبوب گیاه خواران است، چون در آن بلغور گندم خیس خورده با انواع سبزی های معطر و با گوجه و خیار خورد شده مخلوط میشوند.

شاورما

این غذا در حقیقت یک غذای اصیل روسی است ولی بسیار مورد توجه مردم دبی هم قرار گرفته است و در رده ی غذاهای معروف دبی جای گرفته است. شاورم یا شاورما در شهر های دبی با گوشت طعم دار پخته میشود. این غذا در سنت پترزبورگ پخته میشود ولی نان آن در خصوص لبنان است و همچنین در دبی محبوب و مشهور شده که یکی از غذاهای معروف آن شناخته شده است.

منبع:pololandiran.wordpress